Bonjour,
pour autant que j'ai compris, c'est un problème de codage.
Bien que les accessoires et les aiguillages partagent les mêmes adresses (mais si l'ID de l'aiguillage correspond à la sous-adresse d'un accessoire, leur mode de commande diffèrent) :
Controlling a Accessory Decoder** with **< a ADDRESS SUBADDRESS ACTIVATE >
• <: Begin DCC++ command
• a (lower case a) this command is for a Acessory Decoder
• ADDRESS: the primary address of the decoder controlling this turnout (0-511)
• SUBADDRESS: the subaddress of the decoder controlling this turnout (0-3)
• ACTIVATE: (0) (Deactivate, Off, Unthrown) or (1) (Activate, On, Thrown)
• >: End DCC++ command
o However, this general command simply sends the appropriate DCC instruction packet to the main tracks to operate connected accessories. It does not store or retain any information regarding the current status of that accessory.
Controlling a Defined Turnout
• Sets turnout ID to either the "thrown"(turned) or "unthrown"(straight) position
• The Turnout format is < T ID THROW >
• ID: The numeric ID (0-32767) That you gave the turnout to control when you defined it.
• THROW: 0 (unthrown) or 1 (thrown)
• Returns: < H ID THROW > or < X > if turnout ID does not exist
Ce qui consomme quatre fois moins d'adresses.
Ceci est extrait de la documentation du Git de DCC++
Dans ces colonnes a été décrit un décodeur (de l'un ou l'autre type suivant le programme de Rudy Boer mais plutôt orienté aiguillage) utilisant un Nano.
http://forum.locoduino.org/index.php?topic=566.msg6240#msg6240Attention, j'ai moi-même fait la confusion entre les deux programmes, donc vérifier avant de mettre en œuvre.